यसपटक दलित–महिलालाई राष्ट्रपति किन नबनाउने ?

दलित– महिलाको कुरा गर्दा कतिपयले क्षमताको कुरा उठाउन सक्लान । तर, हाम्रो समस्या क्षमताको हैन । समावेशीता, आत्मसम्मान र इमान्दारिताको हो । यस अघिका दुवै राष्ट्रपतिमा पनि त्यस्तो कुनै खास क्षमता थिएन ।

यसपटक दलित–महिलालाई राष्ट्रपति किन नबनाउने ?

राष्ट्रपति विद्यादेवी भण्डारीको कार्यकाल केही महिनाभित्र सकिँदैछ । नयाँ जनप्रतिनिधिले फरकफरक मतभारका आधारमा देशका लागि तेस्रो राष्ट्रपति निर्वाचित गर्नु पर्ने कार्यभार नजिक आउँदैछ ।

पहिलो राष्ट्रपति डा. रामवरण यादवले जस्तै दोस्रो राष्ट्रपति विद्यादेवी भण्डारीले पनि दुई कार्यकाल पूरा गर्दैछन् । दुई कार्यकालभन्दा बढी राष्ट्रपति हुन नपाउने हाम्रो संवैधानिक प्रावधान र व्यवस्था छ ।

यी दुवै राष्ट्रपति निर्वाचनका पछाडि हाम्रा आफ्नै ऐतिहाासिक विशिष्ठता र आधार थिए । मधेसी समुदायका डा. यादवले देशकै पहिलो राष्ट्रपति हुने सौभाग्य प्राप्त गरे ।

मधेश जनविद्रोहले निर्माण गरेको नयाँ मानसिकता र पहिलो संविधानसभित्रको शक्तिसन्तुलन यसको मुख्य कारण थियो ।

दोस्रो राष्ट्रपति विद्यादेवी भण्डारी भने ‘पहिलो महिला र कम्युनिष्ट विचारकी राष्ट्रपति’ बनिन् । भण्डारीका नाममा यी अभिलेख सुरक्षित रहने नै भए। यस अघिका डा. यादव लोकतान्त्रिक विचारधारा र आन्दोलनबाट आएका थिए ।

तर, यी दुवै राष्ट्रपतिका कार्यकाल भने विवादित रहे, जो शिशु गणतन्त्रका लागि दूर्भाग्य थियो । संवैधानिक राष्ट्रपतिको सीमा, मर्यादा र गरिमालाई दलीय स्वार्थको पूर्वाग्रहले मिचेको पुष्टि हुने घटना भए ।

डा. यादवको भूमिका ‘प्रधानसेनापति रुक्माङ्गत कटवाल प्रकरण’ मा विवादित बन्यो । माओवादी अध्यक्ष प्रचण्ड नेतृत्वको सरकारले कारबाही गरी बर्खास्त गर्न चाहेको सेनापति कटवाललाई राष्ट्रपति यादवले जोगाई दिए ।

त्यो घटनाले देशको राजनीतिक कोर्समै जबर्जस्त प्रभाव पार्यो । राष्ट्रपति यादव आफ्नो उदेश्यमा सफल रहे । तर, उनको कदम संवैधानिक राष्ट्रपतिको क्षेत्राधिकार, सीमा र मर्यादाभित्र भने थिएन ।

राष्ट्रपति भण्डारीले प्रधानमन्त्री केपी शर्मा ओलीका दुई–दुई पटकका असंवैधानिक संसद विघटनलाई अनुमोदन गरिन् । संसदबाट दुईदुई पटक बहुमतले पारित भएको नागरिकता ऐन संशोधन विधेयक प्रमाणीकरण नगरेर उनले नयाँ विवाद खडा गरिन ।

तर,राष्ट्रपति भण्डारीका कदम भने असफल भए । जति नै प्रयत्न गर्दा पनि उनले ओली सरकारलाई जोगाउन सकिनन्। सर्वोच्च अदालतले ओलीको दुवै पटकको संसद विघटन गर्ने कदम र राष्ट्रपतिको अनुमोदनलाई खारेज गरी प्रतिनिधिसभा पुनर्स्थापित गरिदियो ।

यद्यपी यी दुई राष्ट्रपतिले मधेसी र महिलाको सीमान्तीकरणलाई प्रतिनिधित्व र मूलप्रवाहीकरण गर्थे तर, यी दुवै पात्र मूलधार राजनीतिबाट आएका थिए । डा. यादव राष्ट्रपति हुनु अघि नेपाली कांग्रेसका सहमहामन्त्री मात्रै थिएनन्, सत्ता राजनीतिमा सांसद, मन्त्री लगायतका विभिन्न पद प्राप्त गरिसकेका थिए ।

राष्ट्रपति विद्यादेवी भण्डारीको पनि स्थिति ठीक त्यही थियो । उनी एमाले उपाध्यक्ष मात्र थिइनन्, बारम्बार सांसद र मन्त्री हुँदै आएकी पात्र थिइन । तसर्थ यी दुई राष्ट्रपतिले रुपमा सीमान्तकृत समुदाय र लिङ्गको नेतृत्व गरे पनि यथार्थमा मूलधारकै सत्ता राजनीतिकै पात्र र प्रवृति थिए ।

यसपटक यो क्रमलाई तोड्न सकिन्छ । त्यसका लागि सबै वर्ग, समुदाय र लिङ्ग ‘दलित–महिला’ हुन सक्दछ । दलित महिला सामाजिक संरचनाको सबैभन्दा पिँधमा परेको वर्ग हो । सबैभन्दा अन्त्यमा रहेको वर्ग समुदायलाई गणतान्त्रिक राज्यको सबैभन्दा माथिल्लो पदमा राख्दा समाज र राज्यले प्राप्त गर्ने गौरव नयाँस्तरमा प्रष्फुटित हुने अवसर पाउँदछ ।

हाम्रा समावेशी राज्य निर्माणको लक्ष्य र मार्गदर्शन समेत परिलक्षित हुने छ । छिमेकी देश भारतमा संवैधानिक राष्ट्रपतिका लागि उपयुक्त पात्रको खोजी गर्दा यस्ता धेरै पक्षलाई ध्यान दिएको पाइन्छ ।

११ औं राष्ट्रपति मुस्लिम समुदायका एजपीजे अब्दुल कलाम वैज्ञानिक थिए । उनी मूलधारको राजनीतिमा थिएनन र पछि पनि आएनन । १४ औं राष्ट्रपति रामनाथ कोविद दलित समुदायका थिए भने वर्तमान राष्ट्रपति द्रोपदी मूर्म जनजाति समुदायकी महिला हुन् ।

यी त केही पछिल्ला उदाहरण हुन् । भारतमा राष्ट्रपतिको खोजी हुँदा सुरुवात देखि नै यस्ता विभिन्न पक्षलाई ध्यान दिने गरिएको छ।

दलित– महिलाको कुरा गर्दा कतिपयले क्षमताको कुरा उठाउन सक्लान । तर, हाम्रो समस्या क्षमताको हैन । समावेशीता, आत्मसम्मान र इमान्दारिताको हो । यस अघिका दुवै राष्ट्रपतिमा पनि त्यस्तो कुनै खास क्षमता थिएन ।

उनीहरु राजनीतिका मध्यम वा दोस्रोस्तरका कार्यकर्ता बाहेक देशका लागि कुनै विशेष योगदान गरेका बौद्धिक, वैचारिक वा सामाजिक व्यक्तित्व थिएनन् । मानौं कि उनीहरु क्षमतावान र योग्य थिए, तथापि उनीहरुको इमान्दारिता शंकाको घेरामा थियो ।

कुनै न कुनै प्रकारको ‘वायसनेस’ थियो जसले उनीहरुको संवैधानिक भूमिका, निष्ठा र इमान्दारिताका साथै स्वतन्त्र, तटस्थ र निष्पक्ष भूमिका माथि प्रश्न उठेको थियो ।

हामीले कुनै गैरराजनीतिक क्षेत्रबाट कोही दलित महिलालाई राष्ट्रपति बनायौं भने सायद देश यो समस्याबाट पनि जोगिने छ । किनकी त्यस्ता महिलामा स्वभाविक रुपमा राजनीतिक पूर्वाग्रह कम हुन्छ र सत्तासंघर्षको खेलमा पक्षपात गर्नु पर्ने बाध्यता पनि उनलाई रहँदैन ।

कुनै निश्चित कथित उपल्लो जात वा परिवारको जुँगामूठ्ठे पुरुष नै राष्ट्राध्यक्ष चाहिन्छ भन्ने राजावादीको मुख पनि सधैका लागि थुनिन्छ । उनीहरुले समेत गणतन्त्रको साँचो सौन्दर्य देख्न पाउँने छन् । देशका लाखौं सीमान्तकृत समुदायमा गणतन्त्रप्रतिको विश्वास झनै बलियो र प्रखर हुनेछ ।

यस्ता अनेक कारणले गर्दा भन्न सकिन्छ–कोही दलित महिलालाई राष्ट्रपति बनाउनु सबै हिसाबले उचित छ । यो एक यस्तो अवसर हो– जसले संघीय लोकतान्त्रिक गणतन्त्रप्रति धरमराएको विश्वासलाई प्रतिरक्षा र नयाँ ढंगले पुनर्स्थापित गर्न सक्छ ।


Comment

One thought on “यसपटक दलित–महिलालाई राष्ट्रपति किन नबनाउने ?

  1. pahile ka rastrapati ma kunai khas xyamata thiyena ? Rambaran Yadav ko agadi Dr. kina birseko ? ani bidhya bhandari le aafno karyakal pura gardaixan re? gardai hunuhunxa vanna sakinxa ni haina?

    Rambaran le senapati lai punarsthapana nagareko bhaye, aile north korea ma bachnu parthyo… testo xyamata chahinxa samrakshak ma…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

थप सम्पादकीय

Copyright © 2024 Digital House Nepal Pvt. Ltd. - All rights reserved